Kvalitetsmål
ELJ tillhandahåller flexibla och högkvalitativa möbler för dig som kund. Vårt syfte och vision är att uppnå mätbara kvalitetsmål inom områdena nedan:
Leverans med 100 % säkerhet
För så väl oss som för dig är det viktigt med leveranssäkerhet och vårt mål är att den ska uppgå till 95 %. En korrekt leverans av en order innebär att din order levereras till dig på den leveransdag som angavs i samband med att beställningen gjordes.
Eftersom leveranssäkerheten är viktig så mäts samtliga leveranser som utförs. Varje månad framställs dessutom statistik när det gäller just leveranssäkerheten.
Kvalitetsbristkostnader
ELJ har som mål att den totala kvalitetsbristkostnaden ska vara under 1 % av företagets omsättning. Detta mål uppfylls med olika hjälpmedel, bland annat ska samtliga anställda följa de instruktioner och regler som tas fram och som gäller inom företaget.
För oss är det viktigt med dokumentation och arkivering, därför görs detta med samtliga avvikelserapporter och vidtagna åtgärder.
Att tillfredsställa dig som kund
Våra primära intressenter för vår verksamhet är förstås våra kunder, alltså du. Givetvis är det du som är vårt allra största fokus och att tillfredsställa alla dina behov är det vi vill uppnå.
För att du ska bli så nöjd som möjligt i samband med leverans stäms följesedeln av mot orderbekräftelsen, för att garantera att ordern innehåller rätt produkter. Den skrivs därefter under av den person som utför och är ansvarig för godsavsändningen.